Din mening er viktig for oss! Hjelp oss å bli bedre

Du kan svare på noen spørsmål for å hjelpe oss med å forbedre våre nettsider

faq desk

Frequently asked questions

Her kan du finne svar på ofte stilte spørsmål.

Ordre

Kan jeg se ordrehistorikken min?

Ja ordrehistorikken er tilgjengelig i løsningen sammen med status på ordren. Her finner du også sporing på forsendelser.

Det er en egen side for hva som er bestilt men ikke levert samt en oversikt over alle produktene du har bestilt.

Det er 5 år med historikk.

Kan jeg endre på ordre jeg har plassert?

Åpne ordre kan ikke endres på nett. Du må ta kontakt med din selger eller salgssupport per telefon.

Hvordan sporer jeg ordren min?

Sporingsinformasjon finner du på ordrehistorikken. 

Hvordan endrer jeg leveringsadresse for ordren?

Du setter leveringsadresse i handlekurven. Her kan du også legge til en adresse.

Du kan legge til en standard bestillingskontakt når du oppretter en adresse

Adresser du oppretter selv vil IKKE bli levert på natt. Hvis du ønsker nattlevering må du ta kontakt med din lokale avdeling

Kan jeg få varene levert til et hentested?

Ja, du får dette valget i utsjekk når du velger levering. Inntil videre kan du velge avdelingene våre som hentested. Hentested blir foreslått ift avstand til leveringsadressen.

Hvor legger jeg ordremerkingen?

Ordremerkingen er siste bildet i utsjekk før du plasserer ordren. Det er kun ett merkefelt som er obligatorisk, men du kan legge til flere ved å klikke på "Rediger" i skjermbildet.

Kan jeg se faktura i ny løsning?

Ja det kan du. Det er en egen side for å finne faktura og kreditnota. Foreløpig er ikke kontoutdrag tilgjengelig, men dette kan du få per e-post hvis den behøves. Den vil bli tilgjengelig etterhvert. 

På fakturasiden kan du også laste ned PDF kopi av fakturaene dine.

Kan jeg se pakksedler i løsningen?

Ja det kan du. Hver pakkseddel blir presentert som en gruppe på en ordre i ordrehistorikken. Vi kan dessverre ikke per dags dato tilby nedlastning av en pakkseddel PDF.

Bruker og konto

Jeg har ikke mottatt velkomst e-post?

Oops, her må det ha skjedd en feil. Du kan prøve :

Sett "nytt passord"  på innloggingssiden.
Sjekk at du har skrevet e-posten din korrekt
Kontakt oss på skjemaet nederst på siden hvis dette ikke løser problemet

Hva er brukernavnet mitt?

Brukernavnet ditt er e-posten din. Dette er ikke det samme som eksisterende nettbutikk.

Kan jeg legge til brukere selv?

Du kan legge til brukere hvis du har admin rettigheter for kundenummeret/kontoen. 

Kan jeg endre brukeres rettigheter selv?

Hvis du har "admin" rollen for ditt selskap kan du endre dette selv på brukersidene.

Jeg har tilgang til flere kundenummere, hvordan bytter jeg?

Du gjør dette ved å klikke på "Hode" ikonet og velge "Bytt kundenummer".

Kan jeg seg faktura i ny løsning?

Denne funksjonen er ikke laget enda i minimumsversjonen. Dette kommer ila 2021/tidlig 2022.

E-handel

Hvor ser jeg listepriser og andre prisdetaljer?

Alle detaljer om pris er tilgjengelig under info ikonet i søk og detaljsidene.

Hvis du handler på unntak eller prosjektavtaler vil dette merkes i søk.

Hvordan bestiller jeg på prosjekt/anleggsavtaler?

Det er en egen side for prosjektavtaler hvor du ser avtalene og produktene som inngår i avtalen. 

For å bestille på en prosjektavtale må du opprette en handlekurv som tilhører prosjektet. Dette gjør du enten på "Bytt handlekurv" ikonet eller fra prosjektsiden for prosjektet.

Leveringsadressen til prosjektavtalen blir satt som leveringsadresse for bestillingen.

Kan jeg se lagerstatus på alle avdelingene?

Ja, du vil se lagerstatus for sentrallager og din butikk på søkesider og produktsider. Lagerstatus på alle andre avdelinger er tilgjengelig som en link. Du kan også endre hvilken avdeling du ser lagerstatus for på samme skjermen.

Det er egne filtere for faktisk lagerstatus både for levering fra sentrallager og lokal tilgjengelighet. Du kan også sette et filter på Lagerførte varer, men denne tar ikke hensyn til faktisk beholdning.

Hva betyr "utgående" vare?

Dette er varer som vi har sperret for innkjøp, mest sannsynlig for at det er en vare som leverandøren ikke lager flere av. De er synlige i nettbutikken fordi vi fortsatt har noen på lager. Du kan ikke bestille fler enn de vi har på lager.