Sonepar Norge AS sikter på å være en ledende aktør i markedet ved å prioritere kvalitet, lønnsomhet og nasjonal representasjon. Vi er ISO-sertifisert og fokuserer på kontinuerlig forbedring for å møte kundenes og interessentenes forventninger.
Vårt kvalitetsarbeid
Sonepar Norge AS er en del av Sonepar, og vil derfor tilrettelegge vår drift iht. Sonepar sin Formålserklæring. Konsernets målsetting er å oppfylle kundens behov gjennom engasjerte og profesjonelle medarbeidere, kvalitetsprodukter og tjenester, samt tilgjengelighet og pålitelig levering.
Sonepar Norge AS mål er å innta en førende posisjon i markedet gjennom utvikling, kvalitet, lønnsomhet og nasjonal representasjon. Sonepar Norge er et konsern som kunder, partnere og produsenter over hele verden referer til når det dreier seg om verdiskapning innenfor bransjen, og som skaper varige verdier for sine aksjonærer.

Sonepar Norge setter derfor kvalitetsarbeidet høyt på agendaen og vi har siden 2014 vært sertifisert iht. ISO 9001 og siden 2022 iht. ISO 14001. Disse sertifiseringen med tilhørende risikovurderinger og interne rutiner gjør at vi er i stand til å møte våre kunder og andre interessenters forventninger god kvalitet og evne til konstant forbedring.
Sonepar Norge AS vil gjøre sitt ytterste og har som mål:
· å utarbeide og vedlikeholde et kvalitetssystem iht. NS-EN ISO 9001 & 14001:2015.
· å tilfredsstille våre kunders og egne krav til kvalitet på leverte produkter.
· å prioritere aktiviteter som skal forhindre avvik, kostnadsoverskridelser og leveranseforsinkelser.
· å gjennomføre revisjoner og kostnadsmålinger for derved å bedre vår konkuranseevne, kundetilfredshet og redusere våre driftskostnader.
· å legge forholdene til rette for at hver enkelt medarbeider skal være ansvarlig for kvaliteten av eget arbeid, og selv kontrollere utført arbeid.
Ledelsen vil:
· legge forholdene til rette slik at kvalitetssikring inngår som en naturlig del av medarbeidernes daglige virksomhet
Kvalitetssikring er et ledelsesansvar, og det er ledelsens ansvar å sørge for at kvalitetssikring blir gjennomført i og ved bedriftens forskjellige aktiviteter.