Onboarding FAQ
FAQ
Jeg har fått e-post om å flytte brukeren min til ny nettbutikk. Hva gjør jeg?
- Du logger deg inn i dagens nettbutikk, så vil du bli møtt av et formular hvor du fyller inn informasjon og trykker på knappen. Da vil du motta en e-post fra den nye nettbutikken. Følg instruksjonene der.
Hva er brukernavnet mitt?
- I den gamle/dagens nettbutikk er det et eget brukernavn. Dette skal være i e-posten vi sendte deg. Hvis du ikke finner det ta kontakt med din lokale avdeling.
- I den nye nettbutikken er brukernavnet ditt e-postadressen din.
Jeg får ikke opp skjema i dagens nettbutikk
- Da har vi ikke trykket på «flytteknappen» på kundenummeret, eller så har vi glemt det.
- Hvis du ikke har mottatt e-post invitasjon for å flytte brukeren kan du melde interesse for å flytte ved å ta kontakt med din lokale avdeling. Alternativt bruke kontakt skjemaet nederst på den nye nettbutikken.
Jeg har ikke mottatt e-post fra den nye nettbutikken
- Det kan ta noen minutter før du mottar e-posten. Sjekk søppelposten din. Du kan deretter prøve å sende e-posten på nytt ved hjelp av «aktiver» knappen på innloggingssiden på den nye nettbutikken.
- Hvis dette ikke fungerer ta kontakt med din lokale avdeling, så hjelper vi deg.
Jeg har glemt passordet i den gamle nettbutikken
- Du kan bruke «glemt passord» funksjonen på login siden. Der legger du inn brukernavnet ditt (IKKE e-posten) så vil du motta en e-post hvor du kan resette passordet ditt.
Jeg har glemt passordet i den NYE nettbutikken
- Du kan bruke glemt passord funksjonen på login siden på den nye nettbutikken. Her er brukernavnet e-posten din.
Jeg ønsker å opprette flere brukere
- Du kan gjøre dette selv, rett i løsningen under valget «Brukere».
Må jeg flytte over til ny løsning?
- Vi ønsker å ta over kundene fortløpende og den nye løsningen er en klar forbedring av dagens. Vi setter en periode på 2-4 uker hvor man kan utsette men ønsker å ta over kundene våre ila August og September.
Mister jeg tilgangen til dagens nettbutikk når jeg flytter?
- Ja, vi har alle funksjonene de fleste av kundene våre bruker tilgjengelig i ny nettbutikk. Det er noen unntak, og da ber vi deg ta kontakt med din lokale avdeling eller ansvarlige selger for å avtale å re-aktivere brukeren i dagens nettbutikk.
Hvorfor heter den nye nettbutikken beta.sonepar.no?
- Da vi startet opp med testkunder var det en betaløsning. Denne nettadressen er midlertidig og vil snart bli www.sonepar.no og den gamle nettbutikken blir webshop.sonepar.no