Din mening er viktig for oss! Hjelp oss å bli bedre

Du kan svare på noen spørsmål for å hjelpe oss med å forbedre våre nettsider

Onboarding FAQ

Her finner du ofte stilte spørsmål om onboardingen på den nye nettbutikken. Finner du ikke svaret du leter etter? Ta kontakt med din lokale avdeling.

FAQ

Jeg har fått e-post om å flytte brukeren min til ny nettbutikk. Hva gjør jeg?

  • Du logger deg inn i dagens nettbutikk, så vil du bli møtt av et formular hvor du fyller inn informasjon og trykker på knappen. Da vil du motta en e-post fra den nye nettbutikken. Følg instruksjonene der.

Hva er brukernavnet mitt?

  • I den gamle/dagens nettbutikk er det et eget brukernavn. Dette skal være i e-posten vi sendte deg. Hvis du ikke finner det ta kontakt med din lokale avdeling.
  • I den nye nettbutikken er brukernavnet ditt e-postadressen din.

Jeg får ikke opp skjema i dagens nettbutikk

  • Da har vi ikke trykket på «flytteknappen» på kundenummeret, eller så har vi glemt det.
  • Hvis du ikke har mottatt e-post invitasjon for å flytte brukeren kan du melde interesse for å flytte ved å ta kontakt med din lokale avdeling. Alternativt bruke kontakt skjemaet nederst på den nye nettbutikken.

Jeg har ikke mottatt e-post fra den nye nettbutikken

  • Det kan ta noen minutter før du mottar e-posten. Sjekk søppelposten din. Du kan deretter prøve å sende e-posten på nytt ved hjelp av «aktiver» knappen på innloggingssiden på den nye nettbutikken.
  • Hvis dette ikke fungerer ta kontakt med din lokale avdeling, så hjelper vi deg.

Jeg har glemt passordet i den gamle nettbutikken

  • Du kan bruke «glemt passord» funksjonen på login siden. Der legger du inn brukernavnet ditt (IKKE e-posten) så vil du motta en e-post hvor du kan resette passordet ditt.

Jeg har glemt passordet i den NYE nettbutikken

  • Du kan bruke glemt passord funksjonen på login siden på den nye nettbutikken. Her er brukernavnet e-posten din.

Jeg ønsker å opprette flere brukere

  • Du kan gjøre dette selv, rett i løsningen under valget «Brukere».

Må jeg flytte over til ny løsning?

  • Vi ønsker å ta over kundene fortløpende og den nye løsningen er en klar forbedring av dagens. Vi setter en periode på 2-4 uker hvor man kan utsette men ønsker å ta over kundene våre ila August og September.

Mister jeg tilgangen til dagens nettbutikk når jeg flytter?

  • Ja, vi har alle funksjonene de fleste av kundene våre bruker tilgjengelig i ny nettbutikk. Det er noen unntak, og da ber vi deg ta kontakt med din lokale avdeling eller ansvarlige selger for å avtale å re-aktivere brukeren i dagens nettbutikk.

Hvorfor heter den nye nettbutikken beta.sonepar.no?

  • Da vi startet opp med testkunder var det en betaløsning. Denne nettadressen er midlertidig og vil snart bli www.sonepar.no og den gamle nettbutikken blir webshop.sonepar.no